شروع سال جدید با شکفتن گلها و شکوفه ها همراه است. ما انسانها نیز باید با شروع سال جدید در مسیر درست تکامل روحی و معنوی خود گام برداریم تا بتوانیم به شایستگی انسانی خود برسیم.

سبک زندگی 93


شروع سال جدید با شکفتن گلها و شکوفه ها همراه است. ما انسانها نیز باید با شروع سال جدید در مسیر درست تکامل روحی و معنوی خود گام برداریم تا بتوانیم به شایستگی انسانی خود برسیم.


در سال جدید ، بهتر است در سبک زندگی تان تغییر ایجاد کنید تا هم موفق تر شوید و هم احساس رضایت بیشتری داشته باشید.

باد نوروز وزیده است به کوه و صحرا                       جامعه عید بپوشند چه شاه و گدا    ( امام خمینی ره )

نوروز

بیشتر افراد برای شروع سال جدید دوست دارند در سبک زندگی خود تغییراتی ایجاد کنند تا در هدفها و برنامه های خود موفق تر شوند. فعالیتهای که می تواند در این امر برای شما کمک کننده باشند عبارت است از :

 هر روز نکته ای برای شکرگذاری داشته باشیم:  شکرگذاری و دیدن نعمت های که در زندگی داریم موجب سلامتی روح و روان و شادابی می شود، علاوه بر این،  افزایش انگیزه برای زندگی بهتر و امیدواری را به همراه می آورد. چه خوب است یک دفترچه یادداشت کوچکی داشته باشیم و نکات شکرگذاری خود را در آن بنویسیم.

این دفترچه بخصوص زمانیکه شما ناراحت هستید با نگاه کردن به آن موجب  تسلی خاطرتان می شود. همچنین شکرگذاری باعث می شود تا  ارتباط خود را با خالق تان  قوی تر کنید.

 

هدفی برای خود داشته باشید:  گاهی ما در زندگی دچار روزمرگی و رخوت می شویم. دلیل آن نداشتن هدف در زندگی است. در حالیکه داشتن هدف، تحرک و پویایی را بدنبال دارد. هدف می تواند شامل فعالیتهای ورزشی، ‌تفریحی ،‌ معنوی و آموزشی وغیره ... باشد.

برای رسیدن به هدف، بهتراست آنها را به گامهای کوچک و دست یافتنی تبدیل کنیم  و برای انجام هر گام آن به خود پاداش دهیم. این کار به عزت نفس شما نیز کمک می کند .

البته، حتما زمانی را نیز به کارهای عقب افتاده خود اختصاص دهید تا با انجام آنها احساس شادابی در شما بوجود آید و احساس کنید در حرکت رو به جلو هستید.

هر روز صبح به اطراف خود نگاهی بیندازید و چیز زیبایی برای لبخند زدن پیدا کنید: ‌دیدن سلامتی خود، ‌یک حمام گرم، دیدن طلوع خورشید، صدای باد و هزاران هزار چیز دیگری که،  به دلیل عادی شدن همه زیبایها و خوبیها، لازم است با آنها خوشحال و سرحال تر باشیم.

در طول روز زمانی را به خود اختصاص دهید: ‌یکی از بهترین روشها برای آرامش درونی و رسیدن به خویشتن سازی وقت گذاشتن برای خود و تفکر کردن است. از کینه و ناراحتی ها قلبتان را پاک کنید. سعی کنید روح و ذهنتان را با اندیشه های مثبت پرورش دهید. در عین حال فعالیتهای مورد دلخواه خود را نیز انجام دهید،  به موسیقی دلخواه تان گوش دهید. کتاب مورد علاقه خود را به پایان برسانید. و از اینکه فرصت چنین کارهای را داشته اید از خدای خود سپاسگذار باشید.

ببینید چه کارهای انجام داده اید و چه کارهای دیگری نیز می توانید، انجام دهید تا فضای خانه ی شادتری داشته باشید. روابط عاطفی و دوستانه خود را با خانواده  محکم تر کنید تا فضای صمیمانه ی هم برای خود و هم برای اطرافیان تان بوجود آورید

به معنویت و روحانیت خود بپردازید:‌ اختصاص دادن زمانی به فعالیتهای معنوی موجب آرامش  و امنیت روانی می شود. " الا به ذکر الله تطمئن القلوب  دلها با یاد خدا آرام گیرد"‌. دعا،‌ گفتگو ، ‌راز و نیاز کردن با خداوند، کمک کردن به دیگران، ‌شادابی و امنیت خاطر را به همراه می آورد.

روابط خانوادگی خود را مستحکم کنید:‌ یکی از عوامل موثر در سلامتی ذهن و روان داشتن رابطه خوب با خانواده است. سعی کنید روابط خانوادگی، ‌صمیمت و شادی را در محیط خانه افزایش دهید. ببینید چه کارهای انجام داده اید و چه کارهای دیگری نیز می توانید، انجام دهید تا فضای خانه ی شادتری داشته باشید. روابط عاطفی و دوستانه خود را با خانواده  محکم تر کنید تا فضای صمیمانه ی هم برای خود و هم برای اطرافیان تان بوجود آورید. گاهی شعرها ی تازه ای بنویسید و در جای از محیط خانه نصب کنید تا دیگران نیز از آن بهره مند شوند.

 

با شروع سال جدید در جهت نزدیکی به خداوند، بهتر شدن ایمان و معنویت خود و رفتار و کردار خود پیش رویم. 

آمین

 

زهرا خسروجردی

بخش خانواده ایرانی تبیان


مطالب مرتبط:

جواب منفی بدون مشکل

لذت ببر، منتظر چه هستی؟

پرش از موانع خلاقیت

کلمات کلیدی :
نظرات بییندگان :

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه