تجربه حس خوب زندگی با هر قدم عادت خوب برای دست یافتن به احساس خوب. هر زمان احساس کردید به زندگی حس خوبی ندارید بهتر است به چیزهایی بیندیشید که صلح، زیبایی و آرامش را به زندگیتان به ارمغان بیاورند. شما می توانید با کارهایی که انجام می دهید، یک حس خوب را به خودتان هدیه دهید. فرآوری:ه. منفرد - بخش خانواده ایرانی. روان شناسان و مشاوران علوم رفتاری چند عادت ساده اما واقعا موثر را معرفی می کنند که انجام آن ها در طول روز به شما کمک می کند حال خود را خوب کنید و با روحیه شاد و راضی روزگار بگذرانید: ...

تجربه حس خوب زندگی با هر قدم

عادت خوب برای دست یافتن به احساس خوب

هر زمان احساس کردید به زندگی حس خوبی ندارید بهتر است به چیزهایی بیندیشید که صلح، زیبایی و آرامش را به زندگیتان به ارمغان بیاورند. شما می توانید با کارهایی که انجام می دهید، یک حس خوب را به خودتان هدیه دهید.

 
فرآوری:ه. منفرد - بخش خانواده ایرانی
صبح

روان شناسان و مشاوران علوم رفتاری چند عادت ساده اما واقعا موثر را معرفی می کنند که انجام آن ها در طول روز به شما کمک می کند حال خود را خوب کنید و با روحیه شاد و راضی روزگار بگذرانید:

بدن تان را بکشید

بهترین کار این است که قبل از برخاستن، هر یک از اعضا را برای ۱۵ ثانیه بکشید. مثلا از دستان خود شروع کنید و هر یک از انگشتان را بکشید. بعد می توانید پاهای خود را بکشید و درنهایت گردن و کمر را کش و قوسی دهید. این نوع حرکات سبب نرم شدن ماهیچه و مفاصل، جریان بیشتر خون و اکسیژن رسانی بالاتر به بافت ها می شود.

محبت کنید

راه رفتن به گونه ای که شما را شاد تر و سرحال تر نشان می دهد در مقایسه با پیاده روی آرام و بی تفاوت، به حس خوشحالی شما می افزاید

از خواب بیدار کردن کودکی که هنوز در خواب ناز است یا نوجوانی که تا دیروقت بیدار بوده و مجبور است صبح زود به مدرسه برود، کار راحت و دلنشینی نیست. صبح ها کنار تخت فرزندتان بنشینید و با نوازش کردن سر او سعی کنید آرام او را بلند کنید. نوازش نه تنها از ناراحتی ناشی از برخاستن نابه هنگام می کاهد، ��لکه به خود شما نیز حس خوبی را القا خواهد کرد که تا پایان روز با شما می ماند. در ضمن قبل از آنکه برای رفتن به محل کار یا درس از خانه خارج شوید، تمامی افراد داخل خانه که به آنها علاقه دارید را ببوسید. این حرکت محبت آمیز، استرس را کاهش داده و سبب می شود روزتان را با حس خوبی آغاز کنید.

تصمیم نگیرید

اگر می خواهید با آرامش از خواب بیدار شوید، سعی کنید موقع برخاستن از خواب به چیزی فکر نکنید و تصمیم انجام کاری را نگیرید. اگر می خواهید برای روزتان برنامه ریزی کنید، شب قبل این کار را انجام دهید. از شب قبل در مورد لباسی که قرار است فردا بپوشید، صبحانه ای که بخورید، وسیله ای که با آن به محل کارتان بروید و ... فکر کنید.

دندان هایتان را مسواک کنید

بهترین راه برای از بین بردن بوی بد دهان و آغاز یک صبح تازه مسواک زدن است. در طول شب باکتری های بسیاری در دهان رشد می کنند و چند لحظه مسواک زدن سبب از بین رفتن تمامی آنها و برطرف شدن بوی بد ناشی از آنها در دهان می شود.

دوش بگیرید

خود را عادت دهید هر روز صبح برای چند دقیقه ای دوش بگیرید. ریختن آب روی بدن سبب کاهش استرس و افزایش آرامش می شود.

عجله نکنید

اگر معمولا صبح ها وقت کم می آورید و مجبورید کارهای تان را با عجله انجام دهید، ساعت زنگ دارتان را ۱۵ دقیقه زودتر کوک کنید تا با آرامش بیشتری از خواب برخیزید، به نرمی ورزش کنید، به موزیک گوش دهید و بتوانید برنامه روزانه تان را چک کنید.

به صداهای طبیعت گوش کنید

تحقیقات صورت گرفته نشان داده است که گوش کردن به صداهای طبیعت حتی اگر ضبط شده باشند برای تنها سه دقیقه در روز، حتی پس از دیدن یک فیلم ناراحت کننده در خوب کردن حال فرد موثر است.

لبخند بزنید

حتی دادن یک هدیه کوچک موجب آرامش قلب و شادی شما می شود. تحقیقات ثابت کرده هزینه کردن برای دیگران کم یا زیاد شما را شاد تر می کند

یک لبخند ساده در صورتی که این لبخند هدفمند باشد می تواند تمام شرایط را برای شاد شدن شما فراهم کند. یافته های یک تحقیق صورت گرفته در دانشگاه نشان می دهد کسانی که با فکر کردن به تفکرات و رویدادهای مثبت لبخند می زنند، شاد تر از کسانی هستند که بی دلیل لبخند می زنند؛ پس با یادآوری خاطرات مثبت می توانیم حال خود را بهتر کنیم.

روی شاد بودن تمرکز کنید

تلاش برای رسیدن به شادی شما را سریع تر به این هدف می رساند. یافته ها نشان می دهد آن دسته از افرادی که به موسیقی شاد گوش می دهند و همزمان بر شاد بودنشان تمرکز می کنند، واقعا شاد می شوند.

دیگران را شاد کنید

حتی دادن یک هدیه کوچک موجب آرامش قلب و شادی شما می شود. تحقیقات ثابت کرده هزینه کردن برای دیگران کم یا زیاد شما را شاد تر می کند. این شادی حتی بیشتر از زمانی است که شما برای خودتان هزینه می کنید.

در برابر نورخورشید قرار بگیرید

اگرچه باید از پوست در مقابل اشعه های مضر خورشید محافظت کنیم، اما این به معنای محروم کردن کامل خود از مزایای آفتاب نیست. بر اساس یک مطالعه انجام شده قرار نگرفتن در معرض نور خورشید به اندازه کافی می تواند موجب بی حوصلگی و بی حالی شود. یافته ها همچنین نشان می دهد قرار گرفتن بیشتر در معرض نور خورشید موجب کاهش علائم افسردگی و افزایش سطح ویتامین D بدن می شود.

با احساس شادی پیاده روی کنید

پیاده روی موجب بهبود خلق و روحیه می شود و اگر آن را با حرکات دست، بازو و شانه همراه کنید، موثر تر خواهد بود. در واقع راه رفتن به گونه ای که شما را شاد تر و سرحال تر نشان می دهد در مقایسه با پیاده روی آرام و بی تفاوت، به حس خوشحالی شما می افزاید.


منابع: ایسنا،بیتوته

کلمات کلیدی :
نظرات بییندگان :

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه